Wikia

Judaism Wiki

שמות ה

שיחה0
57,729דפים באתר זה

שמות פרק א ב ג ד ה ו ז ח ט י יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל לא לב לג לד לה לו לז לח לט מ

שמות פרק ה

א וְאַחַר בָּאוּ מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן וַיֹּאמְרוּ אֶל פַּרְעֹה,  כֹּה אָמַר יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל שַׁלַּח אֶת עַמִּי וְיָחֹגּוּ←ויעשו חג ושמחה לִי בַּמִּדְבָּר.  ב וַיֹּאמֶר פַּרְעֹה, מִי יְהוָה אֲשֶׁר אֶשְׁמַע בְּקֹלוֹ לְשַׁלַּח אֶת יִשְׂרָאֵל,  לֹא יָדַעְתִּי אֶת יְהוָה וְגַם אֶת יִשְׂרָאֵל לֹא אֲשַׁלֵּחַ.  ג וַיֹּאמְרוּ אֱלֹהֵי הָעִבְרִים נִקְרָא עָלֵינוּ, נֵלְכָה נָּא דֶּרֶךְ שְׁלֹשֶׁת יָמִים בַּמִּדְבָּר וְנִזְבְּחָה לַיהוָה אֱלֹהֵינוּ, פֶּן יִפְגָּעֵנוּ←ה' לא אמר שיעשה כן, אלא נראה שזה הסבר העשוי להתקבל על דעת פרעה בַּדֶּבֶר אוֹ בֶחָרֶב.  ד וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם מֶלֶךְ מִצְרַיִם לָמָּה מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן תַּפְרִיעוּ אֶת הָעָם מִמַּעֲשָׂיו, לְכוּ לְסִבְלֹתֵיכֶם.  ה וַיֹּאמֶר פַּרְעֹה הֵן רַבִּים עַתָּה עַם הָאָרֶץ←העבדים של המלך, וְהִשְׁבַּתֶּם אֹתָם מִסִּבְלֹתָם←מעבודתם, וזה יגרום לי הפסד גדולו וַיְצַו פַּרְעֹה בַּיּוֹם הַהוּא אֶת הַנֹּגְשִׂים←מצריים המפקחים על הפועלים בָּעָם וְאֶת שֹׁטְרָיו←בני ישראל הממונים להשגיח על הפועלים לֵאמֹר.  ז לֹא תֹאסִפוּן לָתֵת תֶּבֶן←קש מפורר לערבב בטיט לָעָם לִלְבֹּן הַלְּבֵנִים, כִּתְמוֹל שִׁלְשֹׁם,  הֵם יֵלְכוּ וְקֹשְׁשׁוּ←וילקטו לָהֶם תֶּבֶן.  ח וְאֶת מַתְכֹּנֶת←הכמות הקצובה הַלְּבֵנִים אֲשֶׁר הֵם עֹשִׂים תְּמוֹל שִׁלְשֹׁם תָּשִׂימוּ עֲלֵיהֶם, לֹא תִגְרְעוּ מִמֶּנּוּ,  כִּי נִרְפִּים←עצלנים הֵם, עַל כֵּן←כדי להתבטל מעבודה הֵם צֹעֲקִים לֵאמֹר נֵלְכָה נִזְבְּחָה לֵאלֹהֵינוּ.  ט תִּכְבַּד הָעֲבֹדָה עַל הָאֲנָשִׁים וְיַעֲשׂוּ בָהּ←וייאלצו לעבוד בה כל הזמן, וְאַל יִשְׁעוּ←ולא יהיה להם פנאי לעסוק בְּדִבְרֵי שָׁקֶר.  י וַיֵּצְאוּ נֹגְשֵׂי הָעָם וְשֹׁטְרָיו וַיֹּאמְרוּ אֶל הָעָם לֵאמֹר,  כֹּה אָמַר פַּרְעֹה אֵינֶנִּי נֹתֵן לָכֶם תֶּבֶן.  יא אַתֶּם לְכוּ קְחוּ לָכֶם תֶּבֶן מֵאֲשֶׁר תִּמְצָאוּ,  כִּי←ועליכם להיזדרז כי אֵין נִגְרָע מֵעֲבֹדַתְכֶם דָּבָר.  יב וַיָּפֶץ הָעָם בְּכָל אֶרֶץ מִצְרָיִם לְקֹשֵׁשׁ קַשׁ לַתֶּבֶן.  יג וְהַנֹּגְשִׂים אָצִים לֵאמֹר,  כַּלּוּ מַעֲשֵׂיכֶם דְּבַר יוֹם בְּיוֹמוֹ כַּאֲשֶׁר←בכמות שהספקתם בִּהְיוֹת הַתֶּבֶן.  יד וַיֻּכּוּ שֹׁטְרֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר שָׂמוּ עֲלֵהֶם נֹגְשֵׂי פַרְעֹה לֵאמֹר,  מַדּוּעַ לֹא כִלִּיתֶם חָקְכֶם לִלְבֹּן←להכין לבנים כִּתְמוֹל שִׁלְשֹׁם, גַּם תְּמוֹל גַּם הַיּוֹם.  טו וַיָּבֹאוּ שֹׁטְרֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיִּצְעֲקוּ אֶל פַּרְעֹה לֵאמֹר,  לָמָּה תַעֲשֶׂה כֹה לַעֲבָדֶיךָ.  טז תֶּבֶן אֵין נִתָּן לַעֲבָדֶיךָ וּלְבֵנִים אֹמְרִים לָנוּ עֲשׂוּ, וְהִנֵּה עֲבָדֶיךָ מֻכִּים וְחָטָאת←ויש חטאת לעמך עַמֶּךָ.  יז וַיֹּאמֶר נִרְפִּים אַתֶּם נִרְפִּים, עַל כֵּן אַתֶּם אֹמְרִים נֵלְכָה נִזְבְּחָה לַיהוָה.  יח וְעַתָּה לְכוּ עִבְדוּ וְתֶבֶן לֹא יִנָּתֵן לָכֶם, וְתֹכֶן לְבֵנִים תִּתֵּנוּ.  יט וַיִּרְאוּ שֹׁטְרֵי בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֹתָם, בְּרָע←את בני ישראל ברעה לֵאמֹר,  לֹא תִגְרְעוּ מִלִּבְנֵיכֶם דְּבַר יוֹם בְּיוֹמוֹ.  כ וַיִּפְגְּעוּ אֶת מֹשֶׁה וְאֶת אַהֲרֹן נִצָּבִים לִקְרָאתָם בְּצֵאתָם מֵאֵת פַּרְעֹה.  כא וַיֹּאמְרוּ אֲלֵהֶם יֵרֶא יְהוָה עֲלֵיכֶם←את החטא שעליכם וְיִשְׁפֹּט,  אֲשֶׁר הִבְאַשְׁתֶּם אֶת רֵיחֵנוּ בְּעֵינֵי פַרְעֹה וּבְעֵינֵי עֲבָדָיו לָתֶת חֶרֶב בְּיָדָם←לתת להם תירוץ לְהָרְגֵנוּ.  כב וַיָּשָׁב מֹשֶׁה אֶל יְהוָה וַיֹּאמַר,  אֲדֹנָי לָמָה הֲרֵעֹתָה לָעָם הַזֶּה, לָמָּה זֶּה שְׁלַחְתָּנִי.  כג וּמֵאָז בָּאתִי אֶל פַּרְעֹה לְדַבֵּר בִּשְׁמֶךָ הֵרַע←נהיה יותר רע לָעָם הַזֶּה, וְהַצֵּל לֹא הִצַּלְתָּ אֶת עַמֶּךָ.

שמות ה - מאמרים

1. ואחר באו משה ואהרן ויאמרו אל-פרעה כה-אמר יהוה אלהי ישראל שלח את-עמי ויחגו לי במדבר. ע

2. ויאמר פרעה מי יהוה אשר אשמע בקלו לשלח את-ישראל לא ידעתי את-יהוה וגם את-ישראל לא אשלח. ע

3. ויאמרו אלהי העברים נקרא עלינו נלכה נא דרך שלשת ימים במדבר ונזבחה ליהוה אלהינו פן-יפגענו בדבר או בחרב. ע

4. ויאמר אלהם מלך מצרים למה משה ואהרן תפריעו את-העם ממעשיו לכו לסבלתיכם. ע

5. ויאמר פרעה הן-רבים עתה עם הארץ והשבתם אתם מסבלתם. ע

6. ויצו פרעה ביום ההוא את-הנגשים בעם ואת-שטריו לאמר. ע

7. לא תאספון לתת תבן לעם ללבן הלבנים כתמול שלשם הם ילכו וקששו להם תבן. ע

8. ואת-מתכנת הלבנים אשר הם עשים תמול שלשם תשימו עליהם לא תגרעו ממנו כי-נרפים הם על-כן הם צעקים לאמר נלכה נזבחה לאלהינו. ע

9. תכבד העבדה על-האנשים ויעשו-בה ואל-ישעו בדברי-שקר. ע

10. ויצאו נגשי העם ושטריו ויאמרו אל-העם לאמר כה אמר פרעה אינני נתן לכם תבן. ע

11. אתם לכו קחו לכם תבן מאשר תמצאו כי אין נגרע מעבדתכם דבר. ע

12. ויפץ העם בכל-ארץ מצרים לקשש קש לתבן. ע

13. והנגשים אצים לאמר כלו מעשיכם דבר-יום ביומו כאשר בהיות התבן. ע

14. ויכו שטרי בני ישראל אשר-שמו עלהם נגשי פרעה לאמר מדוע לא כליתם חקכם ללבן כתמול שלשם גם-תמול גם-היום. ע

15. ויבאו שטרי בני ישראל ויצעקו אל-פרעה לאמר למה תעשה כה לעבדיך. ע

16. תבן אין נתן לעבדיך ולבנים אמרים לנו עשו והנה עבדיך מכים וחטאת עמך. ע

17. ויאמר נרפים אתם נרפים על-כן אתם אמרים נלכה נזבחה ליהוה. ע

18. ועתה לכו עבדו ותבן לא-ינתן לכם ותכן לבנים תתנו. ע

19. ויראו שטרי בני-ישראל אתם ברע לאמר לא-תגרעו מלבניכם דבר-יום ביומו. ע

20. ויפגעו את-משה ואת-אהרן נצבים לקראתם בצאתם מאת פרעה. ע

21. ויאמרו אלהם ירא יהוה עליכם וישפט אשר הבאשתם את-ריחנו בעיני פרעה ובעיני עבדיו לתת-חרב בידם להרגנו. ע

22. וישב משה אל-יהוה ויאמר אדני למה הרעתה לעם הזה למה זה שלחתני. ע

23. ומאז באתי אל-פרעה לדבר בשמך הרע לעם הזה והצל לא-הצלת את-עמך. ע

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית